Thursday, April 1, 2010

PERASAAN INDAH ITU BAGAIKAN SEBUAH MIMPI...



Bismillahirrahmanirrahim


Sejuta kesyukuran ku panjatkan kepada Illahi....atas segala nikmatNya yg terlalu banyak buatku hingga ke detik dn saat ini. Moga2 aku kan terus menjadi hamba-Nya yang tahu bersyukur serta tahu berterima kasih pada-Nya...alhamdulillah Ya Allah...untuk segalanya dariMu.


Sekadar sedikit coretan dn nukilan dari hati...apa yg aku rasa? perasaanku ketika majlis pelancaran novel STANZA CINTA. Setelah hampir setahun menunggu.....akhirnya STANZA CINTA berada di pasaran..hanya satu yg bisa aku ungkapkan ketika berdiri di pentas itu....."APAKAH INI MIMPI YA ALLAH...?"


Bila sesuatu menjadi sgt indah dan membahagiakan..terasa seperti sedang bermimpi dn tidak berpijak dibumi yang nyata. Perasaan sama yg aku rasa ketika namaku disebut diruang besar dewan konvokesyen UITM. ketika berjalan menuju pentas untuk menerima scroll...aku juga merasa seperti sedang bermimpi..dn dalam hatiku berdetak hebat.."Emak...ayah...ini hadiah paling istimewa utk kalian!!".


Ketika majlis pelancaran novel ini juga aku pasti mahu sgt2 emak dan ayah berasa bahagia. Dalam novel itu juga ada aku muatkan satu episod khas utk emak dan ayah...apapun yg aku lakukan..apapun yg aku korbankan...sering aku berniat kerana ALLAH....juga kerana EMAK dn AYAH.


Perasaan sayu sering bertakung dlm hati tatkala terbayangkn wajah emak dan ayah.....entah kenapa wajah itu sangat2 menyentak tangkai hati....sebuah kerinduan dn kasih sayang yg tidak terungkap utk diucapkan. Airmata ku sering mengalir sayu tatkala merenung wajah ayah atau emak yg sedang tidur. tenang ku tatap wajah mereka...hari makin berganjak..detik laju berjalan meninggalkan zaman2 yg berlalu...selalu aku bertanya pada diri..apakah yg telah aku berikan untuk mereka hingga ke saat ini? Apakah mereka berbahagia denganku? Apa lagi yang perlu aku lakukan untuk mereka demi memastikan senyuman bahagia itu kan sering terukir di wajah tenang milik ibu dan ayahku....


Emak...ayah..aku rela seluruh bahagia milikku ini diberikan untuk kalian....dan aku juga rela andai semua duka kalian diberikan kepada ku...kerna aku tidak punya apa-apa yg dapat diberikan melainkan sebuah doa dan cinta yang terlalu besar buat kalian.


Moga Allah kan selalu menjaga...melindungi dan menyayangi emak dan ayah.....lebih banyak dari segala kebahagiaan dn kasih sayang yg emak dan ayah beri kpd akak....dn moga Allah selalu mengukir senyuman di wajah emak dn ayah...kerna ku cintakan senyuman itu, ku rindukan senyum dn tawa kalian..yg bisa menghapus segala duka dn laraku..yg bisa menyapu segala airmata lelahku.....di sepanjang perjalanan ini. HIngga nafas terakhirku......emak dan ayah adalah insan yg paling kucintai, selepas Allah dan rasulku.


Emak....akak sayaaaang emak!!
Ayah...akak sayaaaaaag ayah!!


Sekian, nukilan dari seorg insan yang bergelar anak......Nurull Halawati bt haron. Stanza Cinta 2010


No comments:

Post a Comment

Dapatkan buku stanza cinta