Tuesday, April 6, 2010

KISAH AKU DAN NENEK TUA-part 1

Bismillahirrahmanirrahim........
Alhamdulillah, hari ini masih berkesmpatan untuk menulis lagi. terngiang-ngiang di telinga kata-kata dari kak Nina KBM..kita terlalu boros dengan waktu...moga2 setiap waktu yg telah berlalu tidaklah aku sia-siakan ia..amiin

Hari ini, demi memenuhi waktu yg sedikit lengang..terasa ingin pula mencoret sepatah dua kata. Sedang duduk-duduk melayan kenangan lalu..tiba-tiba terbayang pada wajah yang telah begitu lama..namun masih dapat aku membayangkannya dengan baik. meski dia bukan seseorg yg dekat dengan denganku..malah tidak pula aku tahu namanya..tetapi wajah tua itu masih kuat melekat dlm kotak fikiranku.

kenapa dia terlalu memberi kesan dlm hidupku? Sehingga ke saat ini wajah itu tidak mampu kulupakan..sebuah wajah tua yg tersangat tua...kedutnya seribu membayangkn usianya...langkahnya longlai namun laju dn penuh tenaga...

Hurm..itulah nenek tua berbangsa india yg punya kisah yg sgt2 tragis ketika kutemui..kisahku dengannya berlaku sgt istimewa dlm suasana yg sgt ironi. Didalam Stanza cinta..aku memuatkan kisahku bersama nenek tua ini..namun telah di buang bahagian itu oleh editor krn terlalu panjang dan jika pun babak itu dibuang..ianya tidak mencacatkan jalan cerita..huhu..aku setuju...

Namun..hari ini aku masih tetap ingin bercerita kisah nenek tua itu...masih tetap ingin berkogsi kisah istimewa yg telah ku lalui bersama nenek tua berbangsa india itu. Kerana sehingga ke saat ini..aku masih tersenyum sendirian mengenangkn peristiwa lucu namun penuh iktibar utkku renungi dn pelajari. ...

Jeng..jeng..jeng...ikuti kisahku bersama si nenek tua pada post yg kedua...:p

wassalam

No comments:

Post a Comment

Dapatkan buku stanza cinta